ایجاد یه اکشن برای کارکتر
 
درباره وبلاگ


امید وارم اوقات خوبی را در این وبلاگ سپری کنین این وبلاگ دو روز در میون آپدیت می شود پس دوباره هم سربزین لطفا نظر دهید


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 479
بازدید کل : 41943
تعداد مطالب : 87
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

عصر جوان دانلود گیمز
دانلود پوستر بازی کوچک ترینر و سیو بازی

   سلام دوستان امروز میخوام در ادامه اموزشم ایجاد یه اکشن رو برا کارکترتون اموزش بدم

 
استیل یک اکشن به طوره کلی به این صورت است
 
 
 
action sandogh{
 
while(1){
 
}
 
}
 
 
تمام دستورات شما در داخل پرانتز while(1){} قرار میگیرد برا مثال من یه اکشنی رو مینویسم که باعث حرکت کارکتر با فرمان شما خواهد شد
 
 
 
action my_player{
 
player=my;
 
my.shadow=on;
 
while(1){
 
if(key_w){
 
c_move(my,vector(2,0,0),nullvector,glide+activate_trigger);
 
}
 
if(key_s){
 
c_move(my,vector(-2,0,0),nullvector,glide+activate_trigger);
 
}
 
if(key_a){
 
c_move(my,vector(0,1,0),nullvector,glide+activate_trigger);
 
}
 
if(key_d){
 
c_move(my,vector(0,-1,0),nullvector,glide+activate_trigger);
 
}
 
wait(1);
 
}
 
}
 
 
این کد ها که باعث حرکت کارکتر با دکمه های w s a d می شود.
 
در خط اول که سر اکشن رو ایجاد کردیم و یک اسم برا اکشن گذاشتیم مثل my_player 
 
در خط دوم player=my; رو نوشتیم که بعدا فایدش رو میگم
 
در خط سوم هم my.shadow=on; رو که مساوی on هست این کد باعث ایجاد سایه برا کارکترتون میشه با گذاشتن off میتونید سایه رو غیر فعال کنید
 
در خط چهارم از کلمه کلیدی while(1) استفاده کردیم که تمام دستوراتی که باید اکشن پشت سر هم اجرا کند را در بر میگیرد یعنی شما هر کدی رو در این بخش بزارید همیشه گوش به فرمان شما خواهند بود ولی اگر خارج این کد جیزی بنویسید فقط یکبار اجرا خواهند شود
 
 
 
if(key_w){
 
c_move(my,vector(2,0,0),nullvector,glide+activate_trigger);
 
}
کد بالا چهار بار تکرار شد که ما یکی رو توضیح میدم
 
 
 
ما در این جا از دستور شرط if استفاده کردم مثلا ما به کارکتر گفتیم اگه دکمه w فشرده شد پلیر یه واحد به سمت جلو حرکت کند.
 
 
 
بعد نوع حرکت پلیر رو از نوع c_move تعریف کردیم بعد (my,vector(2,0,0) داخل پرانتز سه عدد رو میبینید که سه محور مختصات رو تعریف میکنه که ما در اولین عدد 2 استفاده کردیم که به نشان حرکت 2 واحد در محور x اگر توجه کنید در سه تایی دیگه با تغییرات در همین بخش سه تایی دیگه رو بوجود اوردیم حالا به راحتی ما یه اکشنی داریم که گوش به فرمان ماست که یکی از دکمه های استفاده شده رو بزنیم تا حرکت کنه!!!
 
در پست بعدی متصل کردن اسکریپت به نقشه و همین طور نصبت دادن اکشن به کارکترتون رو توضیح میدم فعلا بای.....

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب